Урок – гра «Математичний двобій» - Математика - Уроки, реферати, виховні роботи та багато іншого - Обмін досвідом


Форма входу

Вітаю Вас Гість!

Пошук

чат

200

Наше опитування

Чи потрібне зовнішнє оцінювання
Усього відповідей: 235

Статистика


Усього онлайн: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Стаття » Математика

Урок – гра «Математичний двобій»

Урок – гра

«Математичний двобій»

 

 

 

(8 клас )

 

 

 

 

Тема уроку: «Квадратні рівняння»

 

Мета уроку:  Узагальнити і систематизувати знання учнів про квадратні рівняння, розвивати творче та логічне мислення учнів,формувати зацікавленість у результатах роботи,  вчити цінувати думку та працю інших, вчити етиці та культурі спілкування, розвивати здібності учнів та їх інтерес до математики.

 

Тип уроку : урок – гра «Математичний двобій»

 

Обладнання: карточки з задачами

 

Надписи  :                                                                        

                                                                        Предмет математики такий серйозний,

                                                   що корисно не нехтувати нагодою

                                           робити його трохи цікавішим.

                                                                                                                    Б.Паскаль

                                                     Математика цікава тоді, коли дає

                                                  поживу нашій винахідливості й

                                     здатності до міркувань.

                                                                                                                    Д. Пойа

                                               Підготовка до двобою

 

 За тиждень до двобою вчитель оголошує тему двобою і конкретну програму;      обговорює з учнями саму ідею математичного двобою;  розробляє його програму та правила гри в загальному вигляді;  формує команди.

      Членам кожної команди можна і потрібно спільно готуватися до гри. Увесь цей час вчитель допомагає учням, проводить для них групові та індивідуальні консультації.

                                      

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Вчитель повідомляє тему та мету уроку та форму його проведення, оголошує програму математичного двобою, нагадує правила гри, знайомить з капітанами команд, представляє журі.

(В журі вибираються 2 учні, які мають гарні знання з алгебри по даній темі.)                                     

Програма двобою

1.    Бліц-тур.

2.    Двобій між учасниками  команд.

3.     Двобій капітанів.

 

        У математичному двобої приймають участь дві команди добре підготовлених учнів.

         Математичний двобій – це серйозна гра, у якій перемагає дійсно сильніший колектив,  для якого складовою успіху є робота кожного учасника.

ІІ. Організація математичного двобою

1. Бліц-тур.

Кожна команда по черзі відповідає на запитання. За правильну відповідь на кожне питання команді нараховується 1 бал, за неправильну -  0 балів. Рахунок гри веде журі.

Запитання:

1.    Яке рівняння називаються квадратними?

2.    Який вираз називають дискримінантом квадратного рівняння?

3.    Скільки коренів має квадратне рівняння, якщо D>0?

4.    Назвати формули двох коренів квадратного рівняння?

5.    Скільки коренів має квадратне рівняння, якщо D=0?

6.    Назвати формулу одного кореня квадратного рівняння?

7.    Скільки коренів має квадратне рівняння, якщо D<0?

8.    Яке квадратне рівняння називається зведеним?

9.    Сформулювати теорему Вієта?

10.                      Сформулювати обернену теорему Вієта?

11.                      Знайти усно корені рівняння за теоремою Вієта:

 

а) x2-6x-8=0;

б) x2+10x+21=0;

в) y2-15y+44=0;

г) z2-8z-48=0.

 

 

12.                       Знайти коефіцієнти квадратного рівняння x2+px+q=0, яке має корені:

7; 10;

-2; -8.

 

13.  Один з коренів рівняння x2+14x+ c=0  дорівнює7. Знайти другий корінь і число с.

 

14.  Різниця коренів рівняння x2-12x+q=0 дорівнює 2.Знайти  q.

 

2.  Двобій між учасниками команд.

 

По одному учаснику з кожної команди виходять до дошки. Кожен учень по черзі вибирає на столі журі рівняння, яке розв’язує на дошці. Та команда , учасник якої  розв’яже рівняння першим отримує 2 бали, інша -1 бал, якщо рівняння розв’язано неправильно - о балів.

Інші  учасники з кожної команди по черзі  на столі журі  вибирають задачі, які розв’язують разом з членами команди. Команда, яка перша розв’яже задачу отримує 5 балів, друга – 4 бали, якщо задача розв’язана неправильно  - 0 балів.

Журі має право знімати бали за неточності, за грубі помилки, а особливо за підказки та за порушення дисципліни.

Завдання:

1.    Знайти корені рівняння:

2x2-5x+2=0;                                                7x2+7x+5=0;

5x2=9x+2;                                                  3p2+3=10p;

(p+4)2=3p+40 ;                                         (x-3)2 =2(x+1) ;      

       4-9(x-3)2 =0 ;                                              9-25(x-2)2=0

(x+2)2+(x-3)2=13;                                       (3x-5)2-(2x+1)2=24;

 

2.    Розв’язати задачі за допомогою рівняння:

 

А) Щоб ліквідувати запізнення на 1 год., поїзд на перегоні 720 км збільшив швидкість, з якою мав їхати за розкладом,  на 10км/год. Яка швидкість поїзда за розкладом?

 

Б) Два робітники виконали роботу за 12 днів. За скільки днів виконає роботу кожний робітник, якщо одному з них для виконання всієї роботи потрібно на 10 днів більше, ніж другому?

 

В) Катер,  швидкість якого в стоячій воді 20 км/год., пройшов шлях проти течії 36 км  і 22км за течією, витративши на весь шлях 3год. Знайти швидкість течії річки?

 

Г) З двох міст, відстань між якими720км, вийшли назустріч один одному два поїзди і зустрілись на середині шляху. Другий поїзд вийшов на 1 год. пізніше від першого з швидкістю на 4 км/год. більшою від швидкості першого поїзда. Яка швидкість кожного поїзда?

 

3. Двобій капітанів.

        Капітани обох команд підходять до столу журі і вибирають по черзі карточки із завданнями.

 За правильне виконання завдання кожній команді нараховується по 10 балів.

 

 

Завдання:

1.    Розділившись на дві зграї,

           Забавлялись мавпи в гаї.

           Одна восьма їх в квадраті

Танцювали вельми раді.

А дванадцять на деревах

Підняли веселий регіт,

Що навколо аж гуло.

Скільки їх всього було?

   

 

2.    На вишні заквітчаній кілька гілок

На них сіли порівну двісті бджілок.

Коли б на п’ять менше гілок розцвіло,

На кожній би бджіл на дві більше було б.

Тож скільки гілок на цій вишеньці гожій,

І скільки бджілок працювало на кожній?

 

.ІV. Підсумок двобою.

      Журі підводить остаточні підсумки, враховуючи результати бліц - турніру,  двобою команд та двобою капітанів. Перевіряє завдання виконані письмово, підраховує одержані бали. Визначає команду, яка перемогла у двобої.

V. Підсумок уроку.

      Вчитель підсумовує результати гри, вказує на допущені помилки та неточності при розв’язуванні  задач та рівнянь. Вказує на культуру спілкування, математичне мовлення, на лаконічність та ясність відповідей учнів. Виставляє оцінки журі, капітанам команд, а також учасникам команд відповідно до участі кожного у  математичному двобої.

Категорія: Математика | Додав: Anya (20.01.2012) | Автор: Боднар Лариса Вікторівна
Переглядів: 1024 | Рейтинг: 0.0/0
Усього коментарів: 0
Додавати коментарі можеть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]