Інформатика. Інформація. Частина 1 - Інформатика - Уроки, реферати, виховні роботи та багато іншого - Обмін досвідом


Форма входу

Вітаю Вас Гість!

Пошук

чат

200

Наше опитування

Чи потрібне зовнішнє оцінювання
Усього відповідей: 235

Статистика


Усього онлайн: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Стаття » Інформатика

Інформатика. Інформація. Частина 1

Тема: Інформатика. Інформація.

Мета: сформувати в учнів знання в процесів і властивості інформації.

Тип уроку: лекція.

Обладнання: кодоскоп.

Наочність: плівки для кодоскопу: 1. План уроку;

2. Одиниці вимірювання об’єму інформації.

Тривалість 45 хвилин.

 

План уроку.

1.      Інформатика.

2.      Інформація і інформаційні процеси.

3.      Оцінка і вимірювання інформації.

4.      Поняття про сучасні засоби зберігання та опрацювання інформації.

 

Хід уроку.

1.       Організаційна частина.

(Заходжу до класу, вітаюсь. Перевіряю відсутніх) (2 хв.)

2.       Пояснення нового матеріалу.

(план уроку пояснюю за допомогою кодопроекції. Рис.1.)

 

 

Пізнаючи нвколишній світ, кожен із нас формує свої уявлення про нього. А це означає, що ви взнаєте щось нове, тобто одержуєте інформацію. З раннього дитинства всі ми беремо участь у процесах обміну інформацією. Запитання, відповіді, прохання і навіть посмішки – все це передавання інформації. Ми одержуємо інформацію, коли читаємо книжки, газети і журнали, слухаємо радіо або дивимося телевізор, слухаємо вчителя, батьків або товаришів.

Відповідно існує наукова дисципліна, яка вивчає закони і методи нагромадження, обробки і подання інформації. Це інформатика.

Тому приступаємо до розгляду першого питання плану.

1. Остання інформаційна революція призвела до появи цілого ряду нових областей теорії і практики, які пов’язані з вивчення технічних засобів, методів, технологій, що забезпечують приріст нових знань.

Одною з таких областей знань є інформатика.

Поняття "інформатика" виникло в 60-х роках в Франції для позначення області, що займається автоматизованою обробкою інформації за допомогою ЕОМ.

Виділення інформатики як самостійної сфери людської діяльності пов’язано, в першу чергу, розвитком комп’ютерної техніки.

Є багато визначень поняття "інформатика". Але ми дамо одне.

 

Подпись: Інформатика – область людської діяльності, яка пов’язана з процесами збереження, обробки і передачі інформації з допомогою комп’ютера.(повторюю означення ще раз, а учні записують його в зошит).

Інформатика дуже близька до технології оскільки відповідає на питання:

     Як накопичувати і зберігати інформацію?

     Як обробляти інформацію і надавати її в формі зручній для людини?

     Як використовувати обчислювальну техніку з найбільшою ефективністю?

     Як використовувати досягнення інших наук для створення нових засобів обчислювальної техніки?

     Як керувати технічними засобами за допомогою програми?

Тому не випадково предмет, вивченням якого займається інформатика, нерідко називають інформаційною технологією.

(розглянемо другий пункт плану)

 

2. Незважаючи на те, що людині постійно доводиться мати справу з інформацією, строго визначення цього поняття не існує.

Подпись: Інформація – це відомості про об’єкти і явища навколишнього світу.Термін "інформація" походить від латинського informatio, що означає: "Відомості, роз’яснення".

(повторюю ще раз, а учні записують в зошити)

Подпись: Інформація для людини – це знання, які вона одержує із різних джерел.В наші дні людство накопичило величезну кількість інформації. Підраховано, що загальна сума людських знань у XVIII ст. подвоювалось  кожні 50 років. А зараз, в кінці XХ століття, об’єм  інформації подвоюється через кожні два роки.

Уявіть бібліотеку, що містить ці відомості! Але ж як сприймати і обробляти всю цю інформацію? Здібностей людини тут явно недостатньо. На допомогу їй приходять комп’ютери, які завдяки людині володіють великими можливостями з накопичення і обробки інформації.

 

Види інформації

Очима люди сприймають зорову інформацію про об’єкти. Це може бути текст книги, картина в музеї, географічна карта.

Органи слуху доставляють інформацію про об’єкти у вигляді звукової: мови, музики, голос.

Часто ми не замислюємося над тим, що запахи, які оточують нас, – це також дуже важлива інформація. Ми відчуваємо запахи завдяки органам нюху.

Інформація про смак об’єкту – результат дії органів смаку.

За допомогою органів дотику можна отримати інформацію, наприклад, про температуру об’єкта (гарячий він чи холодний), про стан поверхні (гладка чи ні, мокра чи суха).

Види інформації, які людина отримує з допомогою органів чуття називають органолептичною інформацією.

Вся діяльність людини пов’язана з переробкою інформації. Допомагають їй у цьому різноманітні технічні пристрої.

Подпись: Процеси, в яких людина з допомогою різноманітних технічних засобів займається збиранням, зберіганням, пошуком, обробкою, кодуванням і передачею інформації, називають інформаційними процесами.(Повторюю ще раз, учні записують в зошити)

Категорія: Інформатика | Додав: stdynzosh (18.03.2009) | Автор: Олександр
Переглядів: 747 | Рейтинг: 0.0/0
Усього коментарів: 0
Додавати коментарі можеть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]