Опис програм за правилами мови програмування. - Інформатика - Уроки, реферати, виховні роботи та багато іншого - Обмін досвідом


Форма входу

Вітаю Вас Гість!

Пошук

чат

200

Наше опитування

Чи потрібне зовнішнє оцінювання
Усього відповідей: 235

Статистика


Усього онлайн: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Стаття » Інформатика

Опис програм за правилами мови програмування.

Тема:  Опис програм за правилами мови програмування.

Позначка:  Навчити дітей описувати програми за правилами мови програмування.

Тип: Комбінований урок.



Хід уроку

2. Актуалізація опорних знань.

Як запустити програму на виконання?
Що таке алфавіт мови програмування?
Що таке зміні та константи?
Що таке ідентифікатори величин?
Які є типи величин?
Що таке вказівка присвоювання?
Які є стандартні типи зміних?

3. Пояснення нового матеріалу.

   Добре діти, ми з вами повторили основні поняття.

Давайте запишемо: число, класна робота і далі запишіть, будь ласка, тему та план сьогоднішнього уроку:

 
ЕЛЕМЕНТАРНІ КОНСТРУКЦІЇ
    Елементарні конструкції мови ПАСКАЛЬ містять у собі імена, числа і рядки. Імена (ідентифікатори) називають елементи мови - константи, мітки, типи, перемінні, процедури, функції, модулі, об'єкти.
 Ім'я - це послідовність букв і цифр, що починається з букви. В іменах може використовуватися символ “_” підкреслення. Ім'я може містити довільна кількість символів, але значущими є 63 символу.
Не дозволяється  в  мові ПАСКАЛЬ використовувати як імена службові слова і стандартні імена,  якими названі стандартні константи, типи, процедури, функції і файли.
Для поліпшення наочності програми в неї можуть уставлятися пробіли. Принаймні один пробіл потрібно вставити між двома послідовними іменами, чи числами службовими і стандартними іменами. 
Пробіли не можна використовувати усередині імен і чисел.
Приклади імен мови ПАСКАЛЬ: аb12    r1m    SIGMA    gamma    I80_86. Числа в мові ПАСКАЛЬ звичайно  записуються  в  десятковій  системі числення. Вони    можуть бути цілими і дійсними.  
Позитивний знак числа може бути опущений.  Цілі числа записуються у  формі  без десяткової крапки, наприклад:
217    -45     8954   +483
Дійсні числа  записуються з десятковою крапкою чи у формі з використанням  десяткового порядку,  що  зображується буквою Е: 28.6     0.65     -0.018   4.0   5Е12   -1.72Е9   73.1Е-16
ПАСКАЛЬ допускає  запис  цілих чисел і фрагментів дійсних чисел у формі з порядком у шістнадцятковій системі числення:
    $7F     $40      $ABC0
Рядка в мові ПАСКАЛЬ - це послідовність символів, записана між апострофами.  Якщо в рядку як змістовний символ необхідно ужити сам апостроф,   то  варто  записати  два апострофи. Приклади рядків:
'РЯДОК'   'STRING'    'ПРОГРАМА'    'АД''ЮТАНТ'

 

СТРУКТУРА   ПРОГРАМИ
Програма мовою ПАСКАЛЬ складається з заголовка, розділів описів і роздягнула операторів.
Заголовок програми містить ім'я програми, наприклад:
Program PRIM;
Опис може  містити в собі розділ бібліотек, що підключаються, (модулів),  розділ опису міток, розділ опису констант, 
розділ опису типів, розділ опису перемінних, розділ опису процедур і функцій.
   Розділ опису  модулів  визначається службовим словом USES і містить імена модулів, що підключаються, (бібліотек) як 
вхідних  до складу системи TURBO PASCAL, так і написаних користувачем.
Розділ опису модулів повинний бути першим серед розділів описів. Імена модулів відокремлюються один від одного комами:
uses  CRT, Graph;
Будь-який оператор  у програмі може бути позначений міткою.  У якості мітки використовуються довільні цілі 
без знака, що  містять не більш чотирьох
 цифр, або імена. Мітка ставиться перед оператором і відокремлюється від нього двокрапкою.  Усі мітки, 
використовувані в програмі,  повинні бути перераховані в розділі опису міток, наприклад:
      label 3, 471, 29, Quit;
   Опис констант  дозволяє використовувати імена як синоніми констант, їхній необхідно визначити в 
розділі описів констант:
     const K= 1024;   MAX= 16384;
У розділі опису перемінних необхідно визначити тип усіх перемінних, використовуваних у програмі:
    var P,Q,R: Integer;
          A,B:   Char;
          F1,F2: Boolean;
   Опис типів,  процедур і функцій буде розглянуто нижче. Окремі розділи описів можуть бути відсутні, 
 
але варто пам'ятати,  що в ПАСКАЛЬ
 - програми   повинні  бути обов'язково описані усі компоненти програми.
Розділ операторів  являє собою складений оператор,  що містить між службовими словами
         begin.......end
послідовність  операторів.  Оператори  відокремлюються  один від одного символом ;.
Текст програми закінчується символом крапка. Крім описів  і  операторів  ПАСКАЛЬ - 
програма може містити коментарі, що  являють собою довільну  послідовність символів,  розташовану
 між відкриваючою дужкою коментарів { і закриваючою дужкою коментарів }. Текст ПАСКАЛЬ - програми
 може містити ключі компіляції,  що дозволяють керувати режимом компіляції.  Синтаксично ключі компіляції
записуються як коментарі. Ключ компіляції містить символ $ і буква-ключ з наступним знаком + (уключити режим) 
чи - (виключити режим). Наприклад:
   {$E+} - эмулировать математичний співпроцесор;
   {$F+} - формувати далекий тип виклику процедур і функцій;
   {$N+} - використовувати математичний співпроцесор;
   {$R+} - перевіряти вихід за границі діапазонів.
   Деякі ключі компіляції можуть містити параметр, наприклад:
   {$I ім'я файлу} - включити в текст компилируемой програми  названий файл.
  Приклад запису простої програми:
 
         Program TRIANG;
          var A, B, C, S, P: Real;
          begin
           Read(A,B,C);
           WriteLn(A,B,C);
            P:=(A+B+C)/2;
            S:=Sqrt(P*(P-A)*(P-B)*(P-C));
           WriteLn('S=',S:8:3)
          end.
 
ОПЕРАТОР   ПРИСВОЄННЯ
Тип перемінної і тип вираження повинні збігатися крім випадку,
 коли вираження відноситься до цілого типу,
а змінна - до дійсного. При    цьому  відбувається  перетворення  
значення   вираження   до дійсного типу.

ОПЕРАТОРИ    ВВЕДЕННЯ І ВИВЕДЕННЯ
Розглянемо організацію  введення і виведення даних з 
термінального пристрою.
Термінальний пристрій - це пристрій, з яким працює користувач,
 звичайно це екран (дисплей) і клавіатура.
Для введення і виведення даних використовуються
стандартні процедури введення і виведення Read і Write,
 що оперують стандартними послідовними файлами
INPUT і OUTPUT.
   Ці файли розбиваються на рядки змінної довжини, 
 
відокремлювані один від одного ознакою кінця рядка.  Кінець
 рядка задається натисканням клавіші ENTER.
   Для введення вихідних даних використовуються
 оператори процедур введення:
         Read(A1,A2,...AK);
         ReadLn(A1,A2,...AK);
         ReadLn;
   Для вивелення результатів роботи програми на 
екран використовуються
оператори:
         Write(A1,A2,...AK);
         WriteLn(A1,A2,...AK);
         WriteLn;

4. Закріплення вивченого матеріалу.

Ми розглянули з вами тему про опис програм за правилами мови програмування, можливо в когось виникли якісь запитання, те запитуйте.

Якщо запитань німа те давайте повторимо ті що ми вивчили на цьому уроці.

1.     Як запустити програму на виконання?
2.     Що таке алфавіт мови програмування?
3.     Що таке зміні та константи?
4.     Що таке ідентифікатори величин?
5.     Які є типи величин?
6.     Що таке вказівка присвоювання?
7.     Які є стандартні типи зміних?

Домашнє завдання:

Верлань, Апатова “Інформатика 10-11” сторінка 23-27.

Макарова “Інформатика 10-11” параграф 13.

“Інформатика. Збірник задач” пункт 5.2. сторінка 54-58.

 

Підсумок уроку:

На цьому уроці ми з вами ознайомилися з описом програм за правилами мови програмування. Познайомилися з основними частинами програми і наш урок підійшов до завершення. Вивчіть добре домашнє завдання, тому що на наступному уроці в нас буде практичне заняття по цій темі.

Категорія: Інформатика | Додав: stdynzosh (18.03.2009) | Автор: Олександр
Переглядів: 651 | Рейтинг: 0.0/0
Усього коментарів: 0
Додавати коментарі можеть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]