Екскурсії в музей селища. - 15 Грудня 2010 - Обмін досвідом


Календар новин

«  Грудень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Форма входу

Вітаю Вас Гість!

Усього онлайн: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Пошук

Друзі сайту

чат

200

Наше опитування

Чи потрібне зовнішнє оцінювання
Усього відповідей: 235

Статистика


Усього онлайн: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2010 » Грудень » 15 » Екскурсії в музей селища.
Екскурсії в музей селища.
00:05


З 07.10 по 03.12 за участі учителів історії учні школи відвідали селищний музей та побували на екскурсіях.

Хочеться полинути на сторінки історії нашого селища і згадати яким воно було.

   Невід'ємною складовою частиною Поділля є селище Дунаївці. За своєю історією селище зовсім молоде.
документи, які нині зберігаються в Ленінградському архіві свідчать, що розвиток капіталізму на Поділлі сприяв розкладу натурального господарства і розвитку товарно-грошових відносин не лише в місті, а й на селі. А тому буржуазія і поміщики поділля, в тому числі і Дунаєвецького повіту, були зацікавленні у розвитку транспортних засобів.
   Про будівництво залізниці мова велась ще у 90-х роках XIX століття про прагнення прагнення поміщиків якнайскоріше побудувати залізницю свідчать їхні  листи на ім'я подільського губернатора. Так, в лютому 1918 року поміщик села Балин      Садовський писав, що з суми, яка призначена державою за землю, відведену під станцію і дорогу, він уступить 15%, а із вартості ціни за камінь і пісок, що знаходився в маєтку с. Черче - 25%. Поміщик села Верхівці Кисельов Б.І. писав, що він відпускає безкоштовно смугу в 10 деятин землі.
   Подібних прикладів багато.
   Тільки по лінії Проскурів - Кам'янець-Подільський у 17-ти поміщиків відпадало 226,5 десятин землі. Всі вони були зацікавленні у будівництві залізниці, що сприяло посиленню експлуатації селян, батраків і відповідно зростанню прибутків поміщиків.
   По будівництву Подільської залізниці Шепетівка - Староконстянтинів - Кам'янець-Подільський було розроблено 4 проекти.   Вони обговорювались і остаточно були затвердженні Міністерством шляхів сполучення і військовим відомством. Враховувались економічні і військово-стратегічні інтереси. Остаточно було затверджено четвертий, найдешевший проект сучасної залізниці. Між Проскуровом і Кам'янець-Подільським залізниця відхилялась від Ярмолинець на 4 км, а від Дунаєвець - на 18 км.
Через нестачу коштів і суперечність в уряді, будівництво залізниці відкладалось з 1897 року до 1914, коли залізниця вступала в експлуатацію. 1 серпня 1914 року на відкриття залізниці прибув імператор Микола ІІ, тоді і було засноване наше селище - 1 серпня 1914 року.
   На цій же магістралі було збудовано станцію, яка називалась "Лошківці". Пізніше назва "станція Лошківці" була змінена назвою "станція Дунаївці", а село, яке будувалось по обидва боки магістралі стало також називатись станцією Дунаївці.
Лише в 60-ті роки, коли до станції Дунаївці були приєднанні села Тернава і Харитонівка, її було перейменовано в селище міського типу Дунаївці (смт. Дунаївці).
   Отже, із завершенням будівництва залізничної магістралі на колишніх землях села  Томашівка почалось спорудження житлових будинків. Одним із перших поселенців станції були Музика Микола, Кушнір Пилип, Бабин Іван.
   Населення, що почало освоювати територію навколо залізничної магітралі, займалось вантажно-розвантажнувальними роботами безпосередньо на залізниці, переробкою хліба на заготзерно.
   Ось така вона історія створення селища!
Переглядів: 426 | Додав: Anya | Рейтинг: 5.0/1
Усього коментарів: 0
Дадавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]